7 év Ausztriában

7 év Ausztriában

Így keress munkát Ausztriában!

2019. szeptember 29. - Redstyle

Korábban írtam arról ,hogyan jutottam ki Ausztriába egy ügynökségen keresztül de azóta már rájöttem ,hogy sokkal egyszerűbb mondja is van. Persze ha lusta vagy keresni magadtól és német önéletrajzokat írni akkor nem egyszerűbb. Nagyon sok oldal van ahol kereshetsz munkát de én csak egy párat említenék most meg. A legelső ami most eszembe jut és szerintem az egyik legjobb ( szerintem ) az a ams.at ami ugyebár az Osztrák munkanélküli vagy foglalkoztatási hivatal, hívják bárminek is ezt otthon. Itt lehet városra régióra vagy betöltendő munkára keresni.A másik amit én szeretek az a HotelCareer . Figyelj még ,hogy itt többségében oda van írva a kollektív szerződés alapján meghatározott fizetés. Tudtommal itt Tirolba nem is szabad komolyan venni azt aki nem írja oda a fizetést ,de ez a kollektív szerződés alapján megállapított összeg ettől te többet is ki tudsz szurkolni. A minimum bér itt eltér attól függően hol keresel munkát, más Bécsben és más Innsbruckban is . Itt most 2019 -ben Tirolban olyan 1450 Euró körül mozog. Tudni kell itt a legáltalánosabb az a 6 nap munka egy héten. Persze vannak kivételek akik nem dolgoznak 6 napot ( osztrákok ) attól függően mit csinálsz. Egy terapeuta , recepciós más mint egy szobalány vagy mosogató. Tirolba annak érdemes jönni dolgozni aki spórolni akar nem pedig itt élni. Mivel itt a munkaadók adnak szállást és ellátást a fizetés mellé . Fontos nem levonják a fizetésből hanem ingyen van. A szállás lehet bármi sajnos erre nincsen szabály én úgy tudom meg hát az étel is. Voltam már minden fajta szálláson. A munkás szállók amiket direkt erre a célra építettek azok jók. Többségében van edző terem és mélygarázs vagy társalgó van ahol még medence is. A rezsi miden esetben mint ahogy a lakás is ingyenes. Élni viszont itt nagyon drága. Sokan mondják jaj de hát ott jó a fizetés ahhoz képest nem olyan drága. De igen. Mert egy osztrák nem ennyit keres mint te. Amikor Tirolba jössz dolgozni tudnod kell ide dolgozni jössz és spórolni nem élni akkor nem fogsz fen akadni azon ,hogy például az autó biztosítás 1400 Euró körülbelül. Tirolba szezon munka van. Ami azt jelenti körülbelül December elejétől Húsvétig kell dolgozni illetve Június közepétől Október-Novemberig. A köztes időszakba ezek a szállodák zárva vannak és téged ki be jelentenek tehát itt a szezonok közt nincs biztosításod ezekről a dolgokról külön írok majd később. Ebbe a posztba bele lehet kötni de nekem ezek a tapasztalataim. Esetleg ha neked más szólj hozzá és írd le. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriabol.blog.hu/api/trackback/id/tr2415139522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása