7 év Ausztriában

7 év Ausztriában

Menni vagy nem menni...

2019. szeptember 19. - Redstyle

Mielőtt elolvasod ezt a posztot kérlek olvasd el a prológust köszönöm :)

Először szeretném leszögezni , mind a mai illetve a későbbi blogok erről a témáról csak és kizárólag Tirol régióra érvényesek . Nem tudom Grazba, Bécsbe vagy Salzburga mi a helyzet. Valószínűleg mások a törvények bizonyos dolgokba más a jövedelem és a lakhatási lehetőségek ezért csak Tirolról tudok biztosakat állítani.

Kezdem talán azzal én hogyan jutottam el odáig , hogy ki szeretnék jönni ide dolgozni. Még történt 2010-be , hogy egy 4 csillagos szállodában dolgoztam mint Spa recepciós kemény zsíros 75 ezer forint átlag fizetésért egy vidéki nagyvárosban. Kettő évig dolgoztam ott miközben szabadidőmben javarészt a német tanulásra fordítottam persze több kevesebb sikerrel. Mondanom se kell magántanárra vagy iskolára nem volt pénzem. Persze természetesen gyűjtögettem és félre tettem mindig arra az esetre ha megyek ki legyen pénzem .

Elsősorban olyan munkahelyet akartam ahol van szállás és ellátás , hogy ezekre ne keljen költeni és jobban tudjak pénzt félre tenni. Itt szeretném azt elsősorban elmagyarázni , hogy ne akarj osztrák vagy német lenni mert nem vagy az. Ne akarj úgy élni mint ők. Nagyon sok német ide jön Tirolba dolgozni mert itt jobban megéri nekik , ezt majd később elmondom miért. Szóval vissza térve olyan helyet kerestem ahol lehet spórolni. Mivel akkoriban nem ismertem senkit kint és semmilyen kapcsolatom nem volt tanácstalan voltam ,hogyan is induljak neki. Persze még azt se tudtam hova mennyek csak azt hogy el. Kilátástalannak éreztem a dolgokat , voltbarátnőm szüleinél laktam és még hitelem is volt. Ma már tudom persze , hogy másként is csinálhattam volna de én akkor úgy láttam az egyetlen kiút az Hegyeshalom felé vezet. Legalább egy év eltelt mire kaptam egy fülest a munkatársamtól miszerint az ő jó barátnője egy ügynökséget vezet ahol segítenek munkát találni. Persze , igen , pénzért. Mondanom se kell szkeptikus voltam a dologgal kapcsolatba de mivel egy ismerősről révén szó felhívtam. Hangsúlyoznám ez a cég már nem létezik !

Elmentem az ügynökséghez ahol kettő vagy három (már nem is emlékszek) fiatal lány ült  és az akkori barátnőmmel meghallgattuk az ajánlatot. Az ajánlat úgy szólt, hogy ők segítenek nekünk munkát találni méghozzá úgy , hogy mindent megcsinálnak nekünk csak le kell adnunk a személyes adatainkat illetve egy magyar önéletrajzot. Illetve ki kell fizetni a díjat . Mivel munkaközvetítésért pénzt nem lehet kérni ( legalábbis akkor nem lehetett ) ezért mindenféle címszó alatt ment, mint például fordítási díj adminisztrációs díj és a többi. Nem kevés pénzt kértek csekély 50 ezer forint fejenként volt a tarifa és ez csak a regisztráció és munkánként 25 ezer forint. Tehát ha találnak nekünk egy helyet akkor 75 ezer ft fejenként ( az akkori havi fizetésem ). Ígéretesnek tűnt ,mondták nekik vannak elérhetőségek, beszélnek németül és mindent elintéznek és ha találnak munkahelyet mi előre megkapjuk a munkaszerződést. Akkor persze még nem tudtam amit ma , hogy az előszerződés vagy munkaígéret Ausztriában elég komoly dolog nem vehetik félváron. Így is belementem a dologba mert nagyon szerettem volna kimenni dolgozni. 

Nem emlékszek pontosan mennyi időre rá de nyár elején talán június lehetett hívott a közvetítő , van munka. Németország északi része egy kis sziget az északi-tengeren. Kérdeztem biztos ? Igen itt a szerződés, nekem részmunkaidő 5-6 óra 700 euróért ,  barátnőmnek pedig 950 euró. Azonnal igent mondtam , menni akartam . El otthonról el anyóstól. ( Sose lakjatok anyósnál aranyszabály). Még aznap bementem a munkahelyemre és felmondtam azonnali hatállyal semmi felmondási idő , megmondtam nekik többet nem megyek be írjuk meg a papírokat elmentem külföldre Isten veletek! 

Igen tudom ez Németország , ott csak egy nyarat töltöttem és 2012 december 19. -én kezdtem Ausztriába de ezt majd csak a következő posztba , és ott majd mesélek még a Németországi élményekről. Nem felejtettem el a prológusban említettem , hogy a következőleg elmondom hogyan lehet munkát keresni külföldön , ki is fogok rá térni hamarosan . 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriabol.blog.hu/api/trackback/id/tr10015119564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása